Andy Weir. A marsi

Az egyik -de nem az egyetlen-, nagy kedvencemmel kezdem a blogos értékeléseimet, ez pedig Andy Weir: A marsi című könyve. :)






Fülszöveg: 

AZ ​​UTÓBBI ÉVEK LEGNAGYOBB SCI-FI SZENZÁCIÓJA, AMELYBŐL RIDLEY SCOTT FORGAT FILMET HAMAROSAN. A GRAVITÁCIÓ CÍMŰ FILMHEZ HASONLÓAN EZ A KÖNYV IS MEGHÓDÍTOTTA A SZÉLESEBB KÖZÖNSÉGET.
Hat nappal ezelőtt Mark Watney az elsők között érkezett a Marsra. Most úgy fest, hogy ő lesz az első ember, aki ott is hal meg.
Miután csaknem végez vele egy porvihar, ami evakuációra kényszeríti az őt halottnak gondoló társait, Mark teljesen egyedül a Marson ragad. Még arra is képtelen, hogy üzenetet küldjön a Földre, és tudassa a világgal, hogy életben van – de még ha üzenhetne is, a készletei elfogynának, mielőtt egy mentőakció a segítségére siethetne.
Bár valószínűleg úgysem lesz ideje éhen halni. Sokkal valószínűbb, hogy még azelőtt vesztét okozzák a sérült berendezések, a könyörtelen környezet vagy egyszerűen csak a jó öreg „emberi tényező”.
De Mark nem hajlandó feladni. Találékonyságát, mérnöki képességeit, és az élethez való hajthatatlan, makacs ragaszkodását latba vetve, rendíthetetlenül állja a sarat a látszólag leküzdhetetlen akadályok sorozatával szemben. Vajon elegendőnek bizonyul-e leleményessége a lehetetlen véghezviteléhez?

Véleményem:



>
Beszerzés ideje: 2015. október 15.
2015. október 23. 22:48 - 2015. október 30. 19:43
Fumax, Budapest, 2015
358 oldal · keménytáblás · ISBN: 9786155514333 · FordítottaRusznyák Csaba



*

Próbáltam elvonatkoztatni attól, hogy mekkora sikerkönyv és mennyien dícsérik, ne érjen nagy a csalódás…
Én egyszerűen imádtam ezt a könyvet az első szótól az utolsóig! Abszolút újraolvasós kedvenc!


Az eredeti borító nagyon tetszik. Egy nagyon jó minőségű könyv került a kezeim közé, keménytáblás, vastag lapokkal. Élvezet volt „forgatni”. A védőborítóval sincs bajom, de az eredeti sokkal jobb. :)


Már maga a téma is nagyon érdekes, adott egy ember, akit ott hagynak a társai a Marson, mert tévesen azt hiszik, meghalt. Mark Watney azonban túléli a vihart és itt kezdődik csak a megpróbáltatásainak sorozata. Szerencsére főhősünknek igencsak megvan a magához való esze és igyekszik kivágni magát minden szorult helyzetből.
Maga a történet nagy része naplóbejegyzésekből áll, Mark szemszögéből, de időnként bepillantást nyerhetünk a Földön történtekbe is.


Markot már a könyv elején megszerettem, kedvenc könyves karakterem lett. Humoros, szarkasztikus és hihetetlen találékony! Mindenből kivágja magát és ha elkeseredett is, hamar megrázta magát. Imádtam a szövegeit. :D
A többi szereplőt is kedveltem, jól felépített egyéniségek.


Nagyon tetszett a cselekmény is. Igaz, nem mindent értettem meg egészen a tudományos részből, de számomra ez sem volt unalmas. Ettől még a történet teljesen érthető maradt és Mark mindig feldobta valamilyen jó beszólással. :D
Olvasás közben sokat nevettem, izgultam, gondolkodtam és bizony néha el is érzékenyültem… (nem szokásom) Rengetegen fogtak össze Mark megmentéséért, az egész Föld követte az eseményeket. Éjt nappallá téve dolgoztak, hogy segítsék és haza hozzák.
Olvastam volna még a végén a szereplőkről, de így is egy lezárt történetet kaptam.


Számomra nagy élmény volt ez a könyv és kicsit szomorú is vagyok, hogy véget ért. Szépen, lassan olvastam, hogy teljesen elmerülhessek benne, nem szerettem volna átszáguldani rajta. (Nem is szokásom)
Nagyon kíváncsi vagyok a filmre, amint lehet meg is nézem.
UI.: Az író nagyon szeretheti Agatha Christie könyveit. :))) Aki olvasta, érti… :)

Szerk.:
Az értékelés óta többször is megnéztem a filmet. Önmagában azt mondom, hogy jó lett, élvezhető. Amit viszont hiányoltam, az Mark humora volt. Sajnos ebből elég kevesett tettek bele a filmbe illetve a végét is átírták, ami viszont egyáltalán nem tetszett.

Tisztában vagyok vele, hogy mindent nem lehet beletenni a filmbe és úgy érzem, egész jól megoldották a készítők.
Egyszer legalább mindenképp ajánlom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.