Interjú: Kékesi Dórával

Egy rendkívüli lehetőség keretében volt szerencsém előolvasni Kékesi Dóra: A holnap érintése című könyvét. Engem teljesen levett a lábamról és adta magát a gondolat, hogy muszáj többet megtudnom a könyvről, illetve a könyv szerzőjéről. Az értékelésemet ITT olvashatjátok a történetről. :)

Nem sokára előrendelhető lesz a kötet, jelenleg még a borítót és a fülszöveget is titok övezi, de addig is, íme egy kis információ róla és ismerkedjetek meg a szerzővel is. :)

Olvassátok, megéri! ;)

Kiadó: Álomgyár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 316
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155692901


Kedves Dóra!

Először is, nagyon szépen köszönöm, hogy elfogadtad a felkérésemet, rettentően kíváncsi lettem rád a könyved után és izgatottan vártam, hogy megérkezzenek a válaszaid. :)

~

1.) Mesélnél picit magadról? Mióta írsz és miért döntöttél úgy, hogy az írással szeretnél foglalkozni?

Magamról annyit, hogy két kis gyermek édesanyja vagyok, és jelenleg Szeged mellett, egy kis városban, Sándorfalván élek a családommal és teljes állásban dolgozom a helyi önkormányzatnál, mint pályázatíró, projektmenedzser. Nem olyan régóta írok, hiszen előtte inkább az énekléssel foglalkoztam. Ahogy azt kell, megjártam néhány tehetségkutató műsort is: 2005-ben bejutottam a Megasztár 50 legjobb énekese közé, 2007-ben pedig a Csillag Születik 42 legjobbja közé. Aztán rájöttem, hogy szeretek énekelni, de nem ezzel akarok foglalkozni, és akkor valahogy rátaláltam az írásra. Milyen érdekes, az iskolában sosem volt az erősségem a magyar nyelv és irodalom, fogalmazni pedig nem szerettem. Mégis, 1994-ben, amikor egy évig Hollandiában voltam édesanyámmal és kint jártam iskolába, ott már írtam egy kis történetet. Az egészből csak arra emlékszem, hogy egy kutyáról szólt… meg, hogy a kinti tanárnőm lefordíttatta hollandra, hogy tudja, miről írtam.

Aztán hosszú ideig semmi… csak magamnak „meséltem”: gondolataimba merültem és történeteket találtam ki. Az egyik történet viszont annyira megtetszett, hogy úgy éreztem, meg kellene osztani másokkal is, hátha nekik is tetszik… így kezdtem el írni 2009-ben. Azóta (család-alapítás miatt) kisebb-nagyobb megszakításokkal három regényt írtam csak. Ebből A holnap érintése a harmadik. Sajnos, jelenleg kevés időt tudok az írásra szánni, de nem adom fel, és hiszem, hogy meg fogom találni az életemben azt az egyensúlyt, hogy mindenre legyen elég időm, beleértve az írást is, mert tudom, ezzel szeretnék foglalkozni… ez az én utam. :)


2.) Publikáltad már más írásodat is vagy A holnap érintése az első megjelent történeted?

Hogy őszinte legyek A holnap érintése a harmadik regényem, amit idáig írtam… a második, amit publikáltatok… és az első, amit a saját nevem alatt adok ki.


3.) Mi késztetett arra, hogy megírd és kiadd ezt a történetet? Mi volt a célod vele?

A célom… a vágyam, vagy csak fogalmazzunk úgy, hogy az álmom, hogy író lehessek és ezzel foglalkozhassak, szerencsére ebben a férjem teljes mértékben támogat. Imádok írni, történeteket kitalálni, átélni és „elmesélni” azokat. Ez késztetett A holnap érintése c. regényem megírására is.


4.) Miért választottad ezt a címet? A cím volt meg előbb vagy a regény?

Ez érdekes, ugyanis a címadás nem tartozik az erősségeim közé. Természetesen a regény volt meg először és nagyon sokáig az „1956 – Egy szerelem története” címet viselte (ami később az alcímbe került át kisebb módosítással). Már javában zajlott a könyv szerkesztése, amikor éreztem – a szerkesztővel egyetértésben – hogy ez nem a megfelelő cím és így nem fogja elérni a megfelelő célcsoportot sem. Elég sok időt vett igénybe, amíg kitaláltam a véglegest.

Hogy miért lett éppen A holnap érintése a címe? Mindenféleképpen ki szerettem volna „emelni” valamit a történetből, hogy aki elolvassa a regényt, azonnal megértse a címet is.

Maga a „holnap” egyrészt Anna és Krisztián szerelmét, másrészt a közös jövőjüket szimbolizálja (a történetben is megjelenik, hogy nekik nem lehet holnapjuk, nem lehet közös jövőjük). Az „érintése” pedig egyfajta reményt fejez ki. Vajon szerelmük beteljesülhet? Boldogok lehetnek együtt? Mi lesz velük? Azt szerettem volna, ha a cím sejtet valamit, pozitív kicsengése van, de nem mondja ki a lényeget, mégis az egésznek ad egy lágy, visszafogott szépséget, ezért kerültem azok a szavakat, mint a „szenvedély”, „viszony”, vagy „vágy”.


5.) A cselekmény az 1950-es évekbeli Magyarországra repít minket. Miért választottad pont ezt az időpontot?

Amikor tudtam már, hogy szeretnék egy szerelmi viszonyról írni, ami Magyarországon játszódik, rögtön tudtam, hogy az egy visszaemlékezés lesz a főhősnő részéről. Történet a történetben. Elkezdtem, hát visszamenni az időben. Így kötöttem ki az ötvenes éveknél.

Érdekes, először azt gondoltam, hogy milyen könnyű dolgom lesz, hiszen a történet nagy része 1956-ban játszódik (januártól, októberig). Csak egy év, nem több… de ahogy elkezdtem utána olvasni és belemerülni a témába, rá kellett jönnöm, ahhoz hogy megértsem azt az egy évet, egy teljes korszakot (1945 - 1956) kell megismernem. Minél többet olvastam az ötvenes évekről, annál jobban elkeseredtem, milyen keveset is tudok róla. Elképesztő, mennyire más volt az az időszak. Sok mindent szerettem volna megjeleníteni a könyvben, de nem akartam emiatt ellaposítani, vagy esetlegesen háttérbe szorítani a történetet, ami maga a szerelmi szál. Az arany középutat próbáltam megtalálni… az hogy ez sikerült, majd a kedves olvasó(k) eldönti(k). :)


6.) A könyvben valós eseményekkel is találkozhatunk. Mennyi a regényből a fikció? A szerelmi szálnak van valóságalapja?

Nincs valóságalapja a szerelmi szálnak. Maga a történet fikció, a szereplők a fantáziám szülöttei. Viszont ennek ellenére nagyon fontosnak tartom a történelmi hitelességet, és így maga a történelmi háttér, a politikai események, sőt még maga Nagy Imre, vagy Gerő Ernő október 23-i beszéde is a ténylegesen elhangzott beszédekből részletek.


7.) A szereplők között vannak valós személyek vagy mindenki kitalált karakter? Van kedvenc szereplőd?

A szereplők mind kitalált karakterek, csupán a képzeletem szülöttei. Hogy van-e kedvenc szereplőm? Hú, nehéz kérdés. Mivel én találtam ki őket, valahol mindegyik a kedvencem. Nincs köztük jó és rossz karakter. Mindegyik szereplőnek van rossz tulajdonsága, de emellett jó is. Mindegyiket lehet szeretni valamiért, vagy éppen utálni, de ha választanom kellene egyet, akkor Krisztiánt mondom.


8.) Nagyon szeretnék még tőled olvasni, így muszáj megkérdeznem: Mik a további terveid? Lesz folytatása A holnap érintésének? Vagy más történetben gondolkodsz? Esetleg már készül vagy elkészült írás?

Vannak terveim és ötleteim is. Magának A holnap érintésének nem lesz folytatása, úgy gondolom, nem kívánja meg a történet, hogy folytassam. Jelenleg egy könnyed hangvételű, jelenben játszódó romantikus regényen kezdtem el dolgozni és két-három regény erejéig még a jelenben szeretnék maradni kissé izgalmasabb és csavarokkal teli történetekkel, de utána – a terveim szerint – szeretnék visszarepülni a múltba és egy valós eseményen alapuló, a második világháború idején játszódó romantikus drámát tervezek „papírra” vetni.


~


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.