Dr. Cserjési Petra: Halott barátnők

Én, másokkal ellentétben, először a címre figyeltem fel, nem tudom megmagyarázni miért, de azonnal megfogott. Amikor pedig megnéztem a borítót, azonnal kattintottam a könyv adatlapjára. A fülszöveg után, mindjárt tudtam, hogy én ezt olvasni szeretném.



Kiadó: Álomgyár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 312
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155596520



Fülszöveg:

Öt hulla. Egy tetthely. Egy közös pont.
Vagy mégsem?


Egy átlagosnak induló napon, a szennyvíztelepen öt női holttestet találnak. Látszólag egyetlen közös ponttal: Lolával. Az ügy felgöngyölítését láthatatlan erők gátolják, így az lezáratlanul már-már a feledés homályába merül.
Két év után, a váratlan helyről érkező bizonyítéknak köszönhetően, az ifjú nyomozónő új főnökétől kap egy esélyt, hogy utána járjon a rejtélynek. Vajon választ kap élete egyik legfontosabb kérdésre? Ki gyilkolta meg a legjobb barátnőit?
Ahogy titokzatos segítőjével egyre mélyebbre ásnak, úgy derül ki, hogy mindenkinek vannak titkai, amiket elrejtene a világ elől és, hogy valójában senki sem egészen az, akinek látszik…
Lesz, akinek fontosabb az igazság, mint a titkok megőrzése? Vagy mindenki a saját érdekeit helyezi előtérbe? Te mit tennél?

Dr. Cserjési Petra regényében egy szövevényes történeten kalauzolja keresztül az olvasót, amit a korrupció, megfélemlítés és a bűn itat át.



Véleményem:


2017. február 12., 11:38 → 2017. február 25., 16:08
Álomgyár, Budapest, 2016
312 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155596520



"Mit tehet egy nyomozó, ha meggyilkolják a legjobb barátait?"


Egyértelmű, hogy a borító nagyon hatásos. Olyan borongós, baljós érzetet kelt bennem. A címmel és a figyelemfelkeltő mondattal az elején, magához vonza az olvasókat. Mit tehet ez ellen egy krimi-rajongó? Természetesen, enged a vonzásnak. :))

Az első gondolatom, amikor befejeztem az volt, hogy: Hűha! Ez nagyon jó volt! És már írtam is az írónőnek, hogy lesz-e folytatás. Kérek még a szerzőtől, még, még...

Már az első pár oldalon az érzelmeinkkel játszik a szerző. Milyen érzés lehet, ha az összes barátnőd, akikkel a legszorosabb volt a kapcsolatod, meghalnak?

"Képzeld el, hogy az öt legjobb barátnőd halott."

Nem marad senki, akivel megoszthatod az örömöd, a bánatod... senki. A történet mégsem dagonyázik az önsajálat bugyraiban, a nyomozásra koncentrál.

Lola szemszögéből olvashatjuk a történetet. Az ő élete sem volt fenékig tejfel. Egy kis bepillantást nyerhetünk a gyerekkorába is, de éppen csak annyit, hogy megérthessük honnan indult. Megküzdött azért, hogy nyomozó lehessen és az legyen, aki. Nem omlott össze a barátnői halála után sem. Nekem nagyon szimpatikus volt a személyisége, illetve az is, hogy nem fekete és fehérként kezelte az életet. Nem volt álszent, nem ugrott rá mindenkire, akinél törvénysértést szimatolt, mérlegelte a dolgokat, még is volt igazságérzete. 

Igor... hmhm... őt nagyon szerettem. :)) Lehet nem szereti egy ilyen pasit? De komolyan. :)) Ismerjétek meg. :P
Nagyon kíváncsi voltam, milyen titkot őriz és szerencsére nem egy klissét kaptam. Nagy rejtély övezi a munkáját, ami csak pluszt ad a karakteréhez. Kifejezetten szerettem, ahogy alakult a kapcsolatuk Lolával. Szépen bele volt dolgozva a történetbe. Romantikázást ne várjon senki, nem is kell ide. 

Cirillt is hamar megkedveltem, a régi nagyszülőkre emlékeztetett, aki mindig melletted áll, de elvárja a tiszteletet és a pár lépést távolságot. Nagyon féltem, hogy köze lesz a gyilkosságokhoz. Hogy volt-e, azt nem árulom el. 

A kötet elején bepillantást kapunk az 5 barátnő életébe is. Egyenként kaptak 1-1 fejezetet. Bevallom, egy kicsit sok is volt így egyszerre, főleg, hogy mind "A" kezdőbetűs névvel rendelkezik. Viszont, ahogy haladtam a történetben és  egyre jobban megismertem őket, ez a zavar teljesen kitisztul.

Van nekünk egy Edünk is. Na, ő aztán egy érdekes karakter. Menet közben derülnek ki róla a dolgok és gyökeres változáson ment át a véleményem róla. Aki olvasta a könyvet érti, aki pedig még nem, sürgősen pótolja. :) 

Olyan érdekes volt, hogy magyar helyszínekről és magyar nevekről olvastam, és ez elgondolkodtatott. Mivel csak tavaly fedeztem fel - azóta viszont falom őket-, hogy mennyi remek kortárs magyar író műveiben merülhetek el és többnyire azokban is külföldi nevek, helyek vannak, általában zavarnak ha magyar nevek a könyvekben. Sajnálatos, de így van. Az elején kicsit furcsa volt itt is, de igazából nagyon tetszett. Főleg a helyszínek, egy kicsit én is beutaztam az országot a lapokon keresztül. :) Az álneveken pedig jókat mosolyogtam. :))

"Talán mégsem ismerhetünk egy embert annyira, amennyire hinni szeretnénk."

A cselekményt nagyon imádtam. Szépen fel lett építve a történet. Igazi nyomozós sztori, sok-sok szál, folyamatos csavarok, nem egyszer lepődtem meg az olvasás során. Fogalmam sem volt, mire vezet majd ez az egész, főleg ennyi látszólag tökéletesen független személy és információ tudatában, de az írónő remekül megoldotta a végkifejletet. Kaptunk itt-ott izgalmas jeleneteket is, főleg a végén. Kifejezetten tetszett, hogy nem a főszereplőnk oldotta meg az egész helyzetet, mint Superwoman, így sokkal élethűbb volt számomra.

Maradtak még nyitott kérdések, de szerencsére nem olyan függővéggel, hogy mérgesen csukjam be a könyvet. Inkább csak finoman érzékelteti a következő rész témáját, amire nagyon kíváncsi vagyok.

Minden karakter szépen ki lett dolgozva, egyediek és hitelesek. A cselekmény érdekes és jól felépített, meglepő fordulatokkal. 
Örülök, hogy olvashattam, engem megvett magának és nagyon remélem, hogy lesz folytatás minél előbb, mert nekem kell!!! :)))

Köszönöm a recenziós példányt, dedikálást a szerzőnek és az Álomgyár kiadónak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.