Interjú: Carrie Cooperrel



Nem rég volt szerencsém elolvasni Carrie Cooper: A szemtanú című regényét. A véleményemet ITT olvashatjátok. Engem teljesen beszippantott a történet és máris megindultak a fogaskerekek a fejemben, kérdéseket halmozva. Megkértem az írónőt, hogy válaszoljon nekem néhány kérdésre. Íme, az eredmény. 

Olvassátok, mert érdemes! ;)


Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 416
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155692055




Kedves Carrie!

Köszönöm szépen a válaszokat. Nagyon tetszettek, végigmosolyogtam őket. Alig várom a történet folytatását! *-*


~

1.) Mesélnél picit magadról? Mióta írsz és miért kezdtél el az írással foglalkozni? 

A kislányom születése után robbant ki belőlem az írás. Teljesen váratlanul tört rám a késztetés, hogy szavakba öntsem és papírra vessem a régóta bennem motoszkáló történetet. És hogy mi motivált erre? Talán az a különleges változás, hogy anya lettem, ezzel pedig új élmények, érzések, ingerek értek. Meg persze az ingerek hiánya, hiszen a kezdeti időkben az anyaság leginkább a picurkám körüli egész napos ténykedésről szólt…☺ Bár minden pillanatát élveztem, amit a kislányommal töltöttem, mégis jólesett elrepülni egy teljesen más világba, ahol az eseményeknek csupán a fantáziám szabott gátat. ☺


2.) Miért döntöttél úgy, hogy álnéven adod ki a könyved? Miért pont ezt a nevet választottad? 

Két okom is volt arra, hogy álnéven írjak. Az egyik, igen prózai ok az, hogy sajnos a magyar olvasóközönség nagyon bizalmatlan a hazai írókkal szemben. A másik okom az volt, hogy a hétköznapokban egészen mással foglalkozom, és szerettem volna ezt a két világot a nevemmel is elválasztani. 
A Carrie Cooper név hosszas tanakodás eredménye. Bizony nem volt egyszerű olyan nevet találni, amit a magaménak éreztem. Aztán a férjem bedobta a Cooper-t, ami megtetszett, és Alice Cooper, a rockénekes jutott róla eszembe, ami a történeteim krimis, keményebb oldalát szimbolizálja, hozzá pedig nagyon jól csengett a Carrie, mint Carrie Bradshaw a Szex és New York sorozatból, ami pedig a romantikus oldalt takarja. Így lettem Carrie Cooper…☺


3.) Honnan jött a történet alapötlete? 

Egyszer csak megjelent a fejemben a történet és egy lány, aki önhibáján kívül jó nagy bajba kerül. Az események pedig egyszerűen magukkal sodortak.


4.) Miért pont romantikus krimi? 

Nem volt szándékos a műfajválasztás. Szeretem a krimiket, és mivel a magam szórakoztatására kezdtem el írni, olyan dolgokat vetettem papírra, amelyek számomra izgalmasak, amivel ki tudtam kapcsolni. A romantika pedig adta magát!☺ Hogy hagyhattam volna ki a szerelmet, amikor Lili ilyen pasikkal volt körülvéve? ☺☺


5.) Mi késztetett arra, hogy kiadd ezt a történetet? Mi volt a célod vele? 

Eleinte meg sem fordult a fejemben, hogy valaha kiadatom. De amikor az első számú „tesztolvasóm”, imádott nővérkém, azzal hívott fel, hogy nem tudja lerakni, és mennyire imádja, akkor őszintén meglepődtem. Ezen felbuzdulva odaadtam a kéziratot öt teljesen különböző stílusú barátnőmnek, és döbbenten tapasztaltam, hogy ugyanolyan lelkesedéssel olvasták. Igazából a családom és a barátaim biztattak, hogy ne hagyjam ezt a regényt a fiókban porosodni. Aztán rátaláltam az Álomgyár Kiadóra…☺
A célom egyértelműen a szórakoztatás! Rettentően felgyorsult világban élünk, és alig marad időnk a kellemes, kikapcsolódást nyújtó dolgokra. Egy könyvet pedig bármikor, bárhol előkaphat az ember, és elrepülhet vele egy másik világba. Az ehhez hasonló könnyed, kicsit izgalmas, kicsit romantikus történetekkel pedig igazán ki lehet kapcsolni. A legnagyobb öröm számomra, ha valakinek kellemes szórakozást tudtam nyújtani a könyvemmel! ☺


6.) Miért választottad ezt a címet? A cím volt meg előbb vagy a regény? 

A regény készült el először, és csak utána kapott címet. A szemtanú adta magát, hiszen Lili amiatt kerül egyre nagyobb bajba, hogy szemtanúja lesz egy bűncselekménynek. 


7.) A történetben szerepet kap az FBI is. Volt forrásod a munkájukkal kapcsolatban? 

Mivel imádom az „ügynökös” történeteket, nagyon sok hasonló témájú filmet láttam, köztük jó pár dokumentumfilmet is valós eseményekről, személyekről, akciókról. Leginkább ezekből merítettem.


8.) A szereplők között vannak valós személyek vagy mindenki kitalált karakter? Van kedvenc szereplőd? 

Egyetlen kivétellel az összes szereplő kitalált karakter, nincs körülöttem Lili, Nikosz, John és szerencsére Borisz sem. ☺ Sokan kérdezik, hogy én vagyok-e Lili, és erre a határozott válaszom, hogy nem… azaz egy hangyányit. ☺☺ Csupán annyiban hasonlítok rá, hogy alacsony vagyok és barna hajú… Azonban egy kicsit minden szereplőben benne vagyok, hiszen belőlem, a gondolataimból, a tapasztalataimból születtek. Pontosan ettől olyan izgalmas az írás: mindenkinek a bőrébe bele lehet bújni, legyen az egy hétköznapi lány vagy akár egy aljas maffiózó. 
Az egyetlen valós karakter Zac, ami azért érdekes, mert a valóságban sosem találkoztam az illetővel. Meglepetésként rejtettem el a történetben, és egy számomra nagyon-nagyon fontos emberhez közelálló személyt testesít meg, akit csupán az elbeszélések alapján ismerek. És hogyhogy nem, annak a bizonyos általam imádott embernek éppen Zac lett a kedvenc karaktere… ☺
Kedvenc szereplőmnek talán Nikoszt mondanám, mert izgalmas volt megformálni a rejtélyességét. És ha már az írás felől közelítjük meg a szereplőket, Johnt is kiemelném, mert nagyon élvezem a vele kapcsolatos részeket. És a következő részben még jobban megszerettem…! ☺


9.) Októberben jelenik meg a folytatás, Az ügynök tűsarkúban. Elárulsz róla valamit vagy teljes a titoktartás? 

Mivel ez a rész is bővelkedik fordulatokban, nem szeretnék túl sokat elárulni róla. De abban biztos lehet minden kedves olvasó, hogy sem a kalandokból, sem az izgalmakból, sem a szerelemből nem lesz hiány! ☺ Lili annyira vonzza a bajt, hogy nem volt nehéz egy újabb veszélyes ügy kellős közepébe csöppenteni. Annyit azért elmondhatok – ahogy arra az előző kérdésnél már utaltam is –, hogy A szemtanúból megismert szereplők közül többen részesei lesznek a kalandnak, sőt vannak, akiket egy kicsit jobban meg is ismerhetünk. Természetesen új karakterekkel is bővelkedik a történet, hiszen egy új ügy új embereket, új ellenfeleket jelent… 


10.) Mik a további terveid? Lesz még több Lili Green-kötet? Vagy más történeten gondolkozol?

Tele vagyok ötletekkel, csak legyen időm leírni! Vannak más történeteim is, de a Lili Green-sorozatnak is van még folytatása… nyughatatlan egy teremtés ez a Lili Green! ☺☺

~

A 2. részről egy kicsit bővebben:


Kiadó: Álomgyár
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 420
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155692857


Fülszöveg:


Lili ​Green megtapasztalta, hogy a sors egy váratlan fordulattal milyen könnyen a feje tetejére állíthatja az életét. A felkavaró kalandok után örömmel veti bele magát az erőszaktól és gengszterektől mentes, békés hétköznapokba. A nyugalom azonban nem tart sokáig: ezúttal Lili maga ugrik fejest egy FBI-akcióba, hogy segítsen megmenteni egy barátja életét. A megbízás nem mindennapi kihívások elé állítja: az éjszakai bárok erotikával túlfűtött világában kell elvegyülnie, majd a nyomok egy elit klub rejtett drogüzletéig vezetnek. A kezdetben sem egyszerű ügy egyre veszélyesebbé válik, és Lili – híven önmagához – pillanatok alatt ismét az események sűrűjében találja magát, az érzelmei pedig csak tovább csomózzák az amúgy is szövevényes szálakat.

Képes lesz Lili a tapasztalataira és az ösztöneire támaszkodva megállni a helyét egy olyan ügyben, amelynek sikerén egy jóbarátja élete múlik? Vajon a váratlan kalanddal a sors a szerelmesek pártjára áll, vagy végleg elszakítja őket egymástól?

Az Ügynök tűsarkúban a nagysikerű Lili Green-sorozat második epizódja, amely önálló regényként is letehetetlen olvasmány, tele izgalommal, fordulattal és szenvedéllyel. A sorozat első részéért (A szemtanú) Aranykönyv díjra jelölt Carrie Cooper ismét különleges kalandot ígér a romantikus krimik kedvelőinek.



~



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.