Kékesi Dóra: A holnap érintése [Előolvasás]

Rendkívüli bejegyzés következik. :)

Az Álomgyár kiadó előolvasási lehetőséget ajánlott fel 2 könyvvel kapcsolatban. Egyikről sem tudtam semmit, leszámítva azt a pár mondatot, amit megosztottak velem az e-mailben. Izgatottan és kissé félve választottam Kékesi Dóra könyvét. 
Nehéz volt fülszöveg, címkék és borító nélkül dönteni egy könyv elolvasásával kapcsolatban, ráadásul a szerzőről sem tudtam semmit, de ugyanakkor izgalmas is belevágni az ismeretlenbe...

Szerk. 2017.08.30.: Elkészült a borító! Szerintem, csodaszép lett! ^^




Kékesi Dóra: A holnap érintése
Kiadó: Álomgyár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 316
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155692901


Véleményem:


2017. augusztus 8., 22:36 → 2017. augusztus 16., 14:01
Álomgyár, Budapest, 2017
316 oldal · puhatáblás · ISBN: 9786155692901 


Egy eltitkolt szerelem története 1956-ból


Fülszöveg és borító jelenleg még nincs, de érdemes visszanézni, mert frissítem majd a bejegyzést velük, illetve idézetekkel is, amint elérhető lesz a kötet. :) 

A történet elején 1994.-ben Bostonban, az Egyesült Államokban járunk, megismerhetjük Esztert és vőlegényét. Épp az esküvőjükre készülődnek, családi vacsorán vesznek részt. Eszter félre vonul egy időre és Anna, az édesanyja egy régi könyvében egy titkos levélre  bukkan, ami alapjaiban rengeti meg az édesanyja iránt táplált érzéseit. 

Miután Eszter kiborul, Anna úgy dönt, megosztja vele múltját és elmeséli, mi is történt vele abban az időben, amikor a levél íródott. Visszarepülünk 1953 telére, amikor Anna 19 éves volt és Magyarországon élt. 

Nehéz időszak volt ez az ország és nehéz időszak Anna életében. Ízelítőt kapunk arról, miként éltek az emberek a szovjet elnyomás alatt, amikor az ÁVH bármikor becsengethetett és elvihetett bárkit, akit akart és sosem lehetett tudni, elő kerül-e valaha... amikor bárkit megbélyegezhettek bizonyíték nélkül... családokat tettek tönkre, kisemmiztek bárkit, aki nem volt szimpatikus... amikor az emberek elképesztően előítéletesek voltak, percek alatt lett barátból, idegen vagy akár ellenség...

A hangsúly mégsem ezen van a történet nagyrészében. Anna házasságáról, vívódásáról, szenvedéséről olvashatunk. Egy nőről, aki rosszul döntött 19 évesen és ez meghatározta a további életét. Lehet-e még Anna boldog? Hogyan került Magyarországról az Egyesült Államokba? Hogyan élte meg azokat a bizonyos 1950-es éveket? Az elmeséléséből mindenre választ kapunk.

A könyv végén rendesen felpörögnek az események. Kékesi Dóra közelebb hozza számunkra azt az eseményt, ami fontos szerepet játszott országunk életében. Nem pusztán tények sorozata, hanem emberek élete. A történet végén lévő csavarok pedig olyan pluszt adnak a történetnek, amik miatt csak még érdekesebbé válik a könyv.

Nagyon tartottam ettől a könyvtől, pláne, mert a történelmi romantika nem az én műfajom, de amikor leültem olvasni, olyan szinten beszippantott, hogy teljesen belemerültem és elvesztettem az időérzékemet. Dóra stílusa nagyon jó, közvetlen és gördülékeny, a karaktereket szépen kidolgozta és sikerült olyan témáról írnia, ami kicsit minden magyar sajátja. Egy szerelmi szálat és az 1950-es évek tényeit gyúrta össze. Vajon, a szerelmi szál csak fikció? Vagy annak is van valóságalapja?  
Egy néhol szívszorító, néhol boldog, máskor pedig nagyon izgalmas olvasmány, amit nehéz letenni, mert visznek magukkal az események.

Nagyon szerettem Annát, Krisztiánt és nagyon szerettem ezt a történetet. Úgy érzem, egy picit mindig is velem fog maradni. 
Nem ismerem (még) Kékesi Dórát, de nagyon remélem, hogy olvashatok még tőle, mert engem ezzel a könyvvel megvett magának. Egyszerűen imádtam az elejétől a végéig. 


Köszönöm szépen a szerzőnek és az Álomgyár kiadónak a lehetőséget!


A könyv rövidesen előrendelhető lesz a Bookline-on, amint felkerül a weboldalra, kiteszem a linket. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.