Stephen Paul Thomas: Halál a csillagokban




Kiadó: Articity
Kiadás éve: 2013
ISBN: 9789630874304
Illusztrálta: Stephen Paul Thomas


Fülszöveg:

A ​halál tabu. A halál érthetetlen, befogadhatatlan és elkerülhetetlen. 


Az ember egyik legősibb vágya a halál feletti győzelem, mert a halált nem tekinti az élet részének. Bele kíván szólni a „nagy körforgásba”, lassítani a forgató kerekét, Istent játszani… 

„Az utóbbi évek egyik legjobb sci-fijének +(Köki Terminál könyvesbolt)”, a Gócpont szerzőjének, Stephen Paul Thomasnak legújabb könyvében olyan történeteket olvashatunk a talán nem is olyan távoli jövőből, amelyben a főszereplők különböző utakat keresnek és járnak be azért, hogy saját életüket (vagy másokét) meghosszabbítsák. Egyesek számára a lélek, mint a testet is túlélő entitás, a jövőben az élet magától értetődő része lesz, miközben mások ugyanúgy halnak meg, mint korábban már annyian: betegségben, áldozatokként, megöregedve vagy életüket adva másokért. A túlélésért, a hatalomért, a pénzért és az élet meghosszabbításáért folyó nagy küzdelemben gyakran az emberiségnek is fizetnie kell: felsejlik a kollektív halál képe is.

A Gócpont konspirációs sci-fi regény kolonizációs korszakában játszódó, a szerző grafikáival illusztrált történetek természetesen az életről szólnak. Válaszokat keresnek az elöregedett test gyógyítására, kicserélésére, a lélek hallhatatlanságára, és ezeken keresztül arra: legyőzhetővé válik-e az emberiség egyik legnagyobb „ellensége”? Kell-e, szükséges-e a fizikai való már-már értelmetlennek tűnő meghosszabbítása? Hiszen ahogy a csillagok elmúlnak, kihunynak, úgy múlik el testünk is, visszatérve az univerzum anyagához… 

Legyőzhető tehát a halál? A válasz jelenleg az emberiség jelentős része szerint: igen. Csak kérni kell…



Véleményem:



2016. november 13., 11:58 → 2017. március 15., 15:56
 Articity, 2013
ISBN: 9789630874304 · Illusztrálta: Stephen Paul Thomas



"Szörnyű és csodálatos az ember.  A lelke szabad, szárnyal, de gyakran túl messzire is."



Nagyon szeretem Stephen Paul Thomas: Spirituális világháború sorozatát, így nagyon kíváncsi vagyok a többi könyvére is. Következésképpen, ezt is nagyon szerettem volna elolvasni.

A borító itt is az Író keze munkája. Szokásához híven, aprólékosan és szépen kidolgozott. Nagyon tetszik a címmel együtt. 

Maga a kötet 12, külön címmel ellátott novellára oszlik. A novellák előtt 1-1 érdekes illusztráció található. 

Amit már megtanultam a Szerzőről, hogy ha tőle olvasok, akkor ott nagyon oda kell figyelni, mert mély gondolatokat közvetít. Olyasmit, amit meg kell érteni, át kell gondolni és esetleg meg is emészteni. Lehet, hogy nem hiszed el, lehet, hogy szkeptikus vagy, de akkor is elgondolkodtató.
Ez a könyv sem kivétel, olvasás közben és még utána is sokat gondolkodtam rajta. 

Nem ajánlom végigolvasni egyben, átrohanni rajta végképp nem. Én elég sokáig olvasgattam, ami látszik is az olvasási időmön. Elővettem és olvastam 1-2 novellát. Aztán pihentettem kicsit, átgondoltam. Volt, amit újraolvastam. 
A történetek nagyon érdekesek és jól kidolgozottak, pont annyi információt kapunk, amennyire szükség van a mondanivaló szempontjából.
Eleinte úgy tűnik, mintha különálló történetek lennének, de végül még is fellelhető az összefüggés, amit csak figyelmesen olvasva lehet megtalálni benne a végére.

A novellák a lehetséges jövő képeit tárják fel. Kiragadott részek 1-1 szereplő életének eseményeiből. Ha jól belegondolunk, akár meg is történhet egyik-másik esemény, hiszen jelenleg is folyamatosan kutatják tudósok az örök élet titkát, a betegségek legyőzésének kulcsát, a klónozás tudományát, folyamatosan fejlődik a világ. Ha elérjük, hogy sok-sok évvel meghosszabbodjon az életünk, vajon milyen módon/módokon tesszük? Mi lehet ennek az ára és milyen következményei lehetnek? Ezekre a kérdésekre is válaszokat kapunk a könyv végére. 


"De a tudomány - gondolta -, az a megfoghatatlan valami, ami a hadsereg fejlesztéseit is támogatja."


Bevallom, voltak olyan részek, amiket nem teljesen tudtam megérteni, hiszen nem vagyok a terület szakembere. Ez általában a legtöbb sci-fi regénynél ingoványos terep lehet. Ettől függetlenül, a történet és mondanivaló teljesen érthető, és még inspiráló is lehet, hogy az ember utána nézzen az adott kifejezésnek. :)

Nem egy egyszerű, egy délutános olvasmány, mindenképpen akkor ajánlom, ha van idő és türelem rá, kiváltképp, ha szereted a sci-fiket. ;)
Én biztos, hogy elő fogom még venni.


"A holnappal eljön a remény is."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.