Interjú: Dr. Cserjési Petrával

Februárban olvastam Dr. Cserjési Petra 1. könyvét, a Halott barátnőket, amelyről a véleményemet itt olvashatjátok. 

Nagyon tetszett a történet és izgatottan várom a folytatást! Bizony, nem sokára érkezik. Éljen-éljen! :))

Mivel, igencsak kíváncsivá váltam, megkértem Petrát, hogy válaszoljon néhány kérdésemre. Nagyon érdekes válaszokat és információkat kaptam. Élmény volt olvasni.

Ne hagyjátok ki! ;) 




Kiadó: Álomgyár
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 312
Kötés: Puhatáblás
ISBN: 9786155596520



Kedves Petra!

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. Alig várom a 2. részt. Remélem, minél előbb a kezembe vehetem. *-*



1. Azt nyilatkoztad egy interjúban, hogy olyan krimit szerettél volna írni, amiben nem derül ki a könyv felénél, hogy ki a gyilkos. Szerinted, illetve a visszajelzések alapján, sikerült elérni ezt a célt?
Eddig nem kaptam túl sok visszajelzést, de akik véleményt alkottak a regényről, azok mind azt mondták/írták, hogy még az utolsó pillanatban sem tudták eldönteni mi is történhetett valójában. A legtöbben 2-3 emberre is tippeltek, és persze akadt olyan is, aki a regény felénél kitalálta ki a gyilkos, majd a háromnegyedénél elbizonytalanodott és újragondolta az egészet.

Szerintem sikerült elérni a célomat, sőt egy kicsivel többet is. Úgy tűnik sok olyan olvasója is van a könyvnek, aki nem csak az olvasás alatt, de utána is azon gondolkodott, hogy melyik szereplő, miért tette azt, amit. Örülök, hogy a művem elgondolkodtat és annak is, hogy a legtöbben már várják a folytatást.


2. Nagyon kíváncsi vagyok, meddig tarthatunk Lolával. Hány részesre tervezed a sorozatot?

Eredetileg öt könyvet szerettem volna írni, ennyi ötlet kavarog jelenleg a fejemben. A Halott Barátnők első befejezése után elkezdtem írni a második részt, amit az utómunkálatok félbeszakítottak. Aztán a semmiből jött egy új ötlet, megszületett a jelenlegi második rész és az eredetileg másodiknak tervezett regény már csak a harmadik helyen áll.

Sajnos az egyéb elfoglaltságaim miatt szinte alig jut időm az írásra, de ha felépül végre a házunk, akkor gőzerővel dolgozom majd a harmadik rész befejezésén.


3. Van kedvenc szereplőd? Ha igen, ki az? Illetve, kit szerettél a legkevésbé, ha volt ilyen.

Ez egy nagyon érdekes kérdés, ezen így még sohasem gondolkodtam. Mióta elkészült a könyv, inkább úgy tekintek a szereplőkre, mint az ismerőseimre, így valóban vannak olyanok, akik szimpatikusabbak, mint a többiek. Jobban belegondolva viszont vicces érzés ez, hiszen minden egyes szereplőt én alkottam olyanná, amilyen.

Talán a legkevésbé Annával szerettem volna megismerkedni, amíg élt. Olyan dolgokba kevertem bele szegényt, amit én soha nem fogok megérteni, mégis a mindennapjaink része.

Kedvenc szereplőm is van, akinek a nevét nem árulnám el. Csak annyit mondanék, hogy a halott barátnők egyike és mindenki, aki elolvassa a könyvet könnyen rá fog jönni, hogy melyikük az.

Nehéz bővebben válaszolni, hiszen nem szeretnék lelőni egy poént sem azoknak, akik még nem olvasták a regényt.


4. Manapság divat a kortárs magyar írók körében, hogy külföldi helyszínre helyezik a történetet és nevek is ehhez igazodnak. Miért döntöttél úgy, hogy magyar neveknél maradsz?

Szerettem volna egy Magyarországon játszódó krimit írni, a magyar rendszer minden nehézségével és lehetőségeivel együtt. Habár többször is éltem, dolgoztam külföldön rövidebb-hosszabb ideig, valahogy nem éreztem úgy, hogy elég hiteles történetet tudnék írni egy másik országról. Innentől fogva elég egyértelmű volt, hogy a főhőseim is főleg magyarok. Persze azért megtaláltam a módját, hogy belecsempésszek a történetbe egy-két külföldi szálat és szereplőt is.


5. Van már tervben más történet írása is? Ha igen, továbbra is a krimi műfajában gondolkodsz vagy kipróbálnál mást is?

Amint időm engedi, szeretném folytatni ennek a sorozatnak a megírását, rengeteg nyitott kérdést hagytam a Halott Barátnők végén amikre már most megvannak a válaszaim és alig várom, hogy leírhassam őket.

Vannak nem krimi jellegű ötleteim, sőt kettő megkezdett irományom is, mindegyik inkább sci-fi jellegű. Szívesen kipróbálnám magam más műfajban is, elsősorban olyanokban, amiket olvasóként is értékelek.


6. Van(nak) kedvenc krimi író(i)d? Esetleg, akitől ihletet merítesz?

Ha nagyon muszáj lenne kedvenc krimi író(ka)t választanom, akkor Jo Nesbø és Lee Child lennének azok. Az ő műveik közül is főleg a Harry Hole és a Jack Reacher sorozatok azok, amiket nagyon szeretek. Nem véletlen, hogy én is hasonló sorozatban gondolkodtam, olvasóként remek érzéssel tölt el, amikor egy szimpatikus főhőstől nem kell elköszönnöm néhány száz oldal után.



7. Olvastam, hogy imádod a krimiket. Van ezen kívül még olyan műfaj, amit szeretsz olvasni vagy szívesen nézel?

Legtöbbször, amikor könyvet választok, nem igazán gondolkodom el azon, hogy melyik műfajba is tartozhat. Elolvasom a fülszöveget, megnézem a borítót és az alapján döntök. De, általánosságban elmondhatom, hogy minden ami fikció és valóságot csak nyomokban tartalmaz, azt szívesen a kezembe veszem. Illetve minden, amit Stephen King ír(t) az érdekel.

Vannak olyan klasszikusok is, amiket már legalább ötször olvastam és még nem végeztem velük, mint például A 22-es csapdája Joseph Heller-től vagy az Üvöltő szelek Emily Brontë-tól. A kedvenc könyvem egyébként John Steinbeck Édentől keletre című műve, amit felváltva magyarul és angolul olvasok, legalább két-három évente, újra meg újra.


8. Elárulsz valamit a folytatásról? Egy kis információmorzsát, részletet? Vagy marad minden meglepetés? :)

Annyit mindenféleképpen elárulhatok, hogy az első részben felmerült és többé-kevésbé nyitva hagyott kérdések egy részére választ kapnak azok, akik elolvassák a folytatást.

Mivel a Halott Barátnők megírásának az egyik legbonyolultabb része a megfelelő cím megtalálása volt, ezért nagy büszkeséggel tölt el, hogy a második rész címe már megvan, rövidre és tömörre sikeredett, egyszerűen csak ennyi: EMLÉKEZZ!

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.